Royal Swinkels staat -naast het brouwen van Bavaria- bekend om hun ruime assortiment van meer dan 300 bieren, frisdranken en moutproducten. Deze verkopen zij direct aan horeca en zelfstandige drankenhandels (VGD’s) en hebben in meer dan 300 jaar historie (internationaal) een sterke marktpositie te pakken. Als vaste partner ondersteunen wij Royal Swinkels om deze afnemers te informeren over de actuele aanbiedingen. In opdracht designen, printen en verzenden wij elke vier weken unieke, gepersonaliseerde brochures. Hoe we dat doen? Nou, zo!

Wij zorgden voor:
✓ Design
✓ Gepersonaliseerd printwerk
✓ Afwerking tot brochures
✓ Handling en verzending

Communicatie en vormgeving op maat

Het proces start elke vier weken met een frisse lading aanbiedingen die Royal Swinkels bij ons aanlevert. De brochures worden ingedeeld naar categorieën: pils, fris, 0.0%, wijn, gedestilleerd en speciaalbieren. Maar niet elke VGD zit te wachten op die (volgorde van) categorieën. Want grote kans dat sportclubs bijvoorbeeld helemaal geen interesse hebben in het aanbod van gedestilleerde producten.

Daarom ontwerpen wij voor elke VGD een gepersonaliseerde brochure waarbij de inhoud perfect aansluit bij de behoeften van hun eindafnemer, mét het logo van de VGD op de cover. Zodat het voor de eindafnemer lijkt alsof hun drankenhandel de afzender is, en niet Royal Swinkels. Met onze uitgebreide database plaatsen we de juiste productfoto’s in het ontwerp en geven de hele brochure de juiste vibe mee van het moment: zoals kerst, carnaval of de zomer.

 

Van idee naar brievenbus

Is het ontwerp akkoord? Dan gaan we de drukkerij in. We printen elke maand ongeveer 3.500 A5 brochures, variërend van 20 tot 32 pagina’s en dus bestaande uit verschillende ontwerpen voor alle VGD’s. Bij het printen voegen we per brochure een gepersonaliseerd adres van de afnemer toe op de achterkant, zodat deze rechtstreeks naar de eindklant kan worden gestuurd. Zo heeft én Royal Swinkels én de drankenhandel er zelf geen werk meer mee. Want na het sealen en verzendklaar maken (handling), gaan de brochures regelrecht vanuit onze drukkerij naar de eindklanten: van café tot sportclub.

De kracht van gepersonaliseerd printwerk

Deze samenwerking met Royal Swinkels laat zien hoe belangrijk gepersonaliseerde communicatie kan zijn. Want geautomatiseerd gepersonaliseerd printwerk is snel, maar vooral persoonlijk en daardoor erg effectief. Want door de inhoud precies af te stemmen op de behoeften van de VGD’s en hun klanten, is de kans groter dat ze gebruik maken van de aanbiedingen. Met ons printwerk zorgen wij er maandelijks voor dat de acties van Royal Swinkels direct opvallen bij de eindklant.

Het brein achter deze case: Laat je adviseren door Wouter

Wouter is een echte drukwerker, in de breedste zin van het woord. Druk met het spuien van nieuwe ideeën, druk bezig voor klanten en een allesweter wat betreft drukwerk. Op zoek naar een frisse blik en de meest toffe campagnes, of weet je precies wat je wilt en heb je alleen een uitvoerder nodig? Voor beide kanten van de medaille staat Wouter voor je klaar.

Maak kennis met Wouter Hermans

Adviseur & commercieel directeur