CLT Metal Service vierde haar 25-jarig jubileum. En hoe kun je dit nu beter vieren dan met een nieuwe website die het mooie bedrijf écht eer aandoet? We werkten met onze partners aan een gloedjenieuwe website, goed vindbaar voor de doelgroep. Met een pakkend merkverhaal dat visueel vertaald werd in een supertoffe brandvideo was CLT Metal Service helemaal klaar om zich nog meer te laten zien aan de buitenwereld. En hoe. Want het aantal conversies (het percentage websitebezoekers dat een aanvraag doet) is in de eerste 3 maanden al meer dan verdubbeld!
Wij zorgden voor:
✓ Merkverhaal
✓ Websitestrategie
✓ Website-inhoud
✓ Beeldregie
✓ SEO- en SEA-resultaat
Het merkverhaal als stevige fundering
Zomaar een websiteje knutselen? Daar doen we niet aan. Eerst bepalen we samen de kern van het verhaal en op basis daarvan kan de inhoud van de website bepaald worden. Want dán heb je een goed vertrekpunt om op te kunnen bouwen. Via verschillende strategische sessies brachten we de kernwaarden en drijfveren van CLT Metal Service in kaart. Dit vertaalden we vervolgens door naar een inspirerend merkverhaal.
De oude website vertelde voornamelijk wat het bedrijf doet. Logisch ook, want het is gemakkelijk om te zeggen welke producten en diensten je aanbiedt. Maar waarom je doet wat je doet? Ai, dan wordt het vaak lastiger. Maar dat is juist heel krachtig om te communiceren: een bewezen en succesvolle strategie. Want met jouw reden van bestaan kun je potentiële klanten en medewerkers inspireren en je onderscheiden van concurrentie. Het nieuwe merkverhaal van CLT Metal Service is daarmee een goede vertaling van de kern van het bedrijf: een ijzersterke basis voor de website-inhoud én de marketingstrategie.
“Waarom CLT Metal Service?
Wij geloven dat als je simpelweg het beste wil voor een ander, je allebei het verst komt. Wij laten zien dat de vriendelijkste bedrijven, ook de meest succesvolle bedrijven zijn.
We willen uitblinken als werkgever, zakenpartner en leverancier, en hiermee organisaties inspireren om ook het allerbeste na te streven voor hun klanten en medewerkers.
Wij zetten integriteit op een voetstuk. En gaan voor écht partnerschap waarbij we altijd op zoek gaan naar win-win en de juiste balans vinden tussen geven en nemen.”
Een website die gevonden mag worden
Next step: de nieuwe website. Om op voorhand ervoor te zorgen dat deze website na livegang goed gevonden wordt door de doelgroep, startten we met een uitgebreid SEO-zoekwoordenonderzoek. Met zo’n zoekwoordenonderzoek achterhaal je welke termen potentiële klanten intikken bij Google en speel je in op hun zoekgedrag.
Op basis hiervan hebben we de websitestructuur uitgestippeld en websiteteksten geschreven. Deze liggen enerzijds in lijn met wat CLT Metal Service graag wil vertellen (zoals hun merkverhaal) en geven anderzijds de nodige info waar de doelgroep naar op zoek is, zoals die diensten en producten. Na het maken van wireframes, waarmee je de indeling van elke pagina vastlegt, kon Forwart aan de gang om hier een werkende website van te maken.
De visuele vertaling van het merkverhaal
Een brandvideo is hét marketingmiddel om een merkverhaal krachtig over te brengen op de doelgroep. Onze inspirerende voice-overtekst en de visuele skills van Studio Smelt resulteren in een supervette video die dit verhaal perfect in woord en beeld uitdraagt. En uiteraard kreeg deze brandvideo een mooi plekje op de nieuwe website en werd deze verspreid via de socials.
Bekijk (en vooral luister 😉) ‘m hier!
Winst op korte termijn dankzij SEA
De nieuwe -en veel uitgebreidere- website van CLT Metal Service is ingericht en geschreven om organisch (dus met SEO) resultaat te behalen. En da’s goed. Maaaar, dit is een langetermijnstrategie omdat het even duurt voordat je een goede posities in Google hebt bemachtigd. Daarom zijn we daarnaast gestart met Google Ads (SEA) om snelle winst te creëren. Met campagnes op relevante zoektermen zorgden we binnen no-time voor meer websiteverkeer en conversies. Maar daarmee is het niet klaar: maandelijks beheren en optimaliseren we deze campagnes. Zo halen we zoveel mogelijk rendement uit elke euro.
Het resultaat: meer websiteverkeer en een verdubbeling van conversies
Leuk allemaal, maar wat brengt dit nou áchter de schermen teweeg? Sinds de lancering van de website en de andere marketinginspanningen zien we mooie resultaten. In de eerste 3 maanden is het websiteverkeer flink gestegen, namelijk met 24%. Daarnaast is het aantal conversies (contactopnames via de website) meer dan verdubbeld met een groei van maar liefst 128%. Resultaten waar we blij van worden.
In samenwerking met:
Vragen over online marketing? Hier is Femke.
Het online en strategisch brein achter dit project
Femke weet precies waar jouw doelgroep op zoekt en weet hier als geen ander op in te spelen. Vervolgens zorgt ze ervoor dat jouw (nieuwe) website hier perfect op aansluit. Ze helpt je graag met het optimaliseren van jouw website of het strategisch inrichten van jouw nieuwe website. Want goede websites mogen gevonden worden!