In 2018 won Dinnissen de Export Award 2018, waardoor zij in 2019 de finale hiervan mochten organiseren. Dé uitgelezen mogelijkheid voor het bedrijf om zich te presenteren aan de genomineerden van dat jaar. En hoe kan dat nou beter dan met een pakkende brand video, die de aandacht grijpt in zowel audio als beeld? Samen videoproductiebedrijf Studio Smelt ontwikkelden we een brand video die de bezoekers van dit awardgala niet snel weer vergeten zijn.
Wij zorgden voor:
✓ Videoconcept
✓ Voice-overtekst
De strategie achter deze brand video
Samen met Studio Smelt gaven we invulling aan het videoconcept. Het doel? Een video creëren die een beeld geeft van wat Dinnissen doet, en tegelijkertijd een aantrekkelijk verhaal vertellen waar zowel klanten als medewerkers bij willen horen. Daarnaast schreven we een pakkende voice-overtekst die is opgebouwd vanuit de Golden Circle-theorie van Simon Sinek: Communiceer niet wat je doet, communiceer waarom je doet wat je doet. Want wist je dat mensen informatie het best onthouden als audio en video gecombineerd worden? Het is daarom sterk om bij een video de visuele informatie kracht bij te zetten met een pakkende voice-over.
Na lancering was de video binnen no time duizenden keren bekeken op de social mediakanalen van Dinnissen. En dat zónder te adverteren. Oftewel: een teken dat de video in de smaak viel bij medewerkers en klanten van Dinnissen.
De multi-inzetbaarheid van video
Wij zien een video niet als een losstaand middel, dat is zonde. Je kunt dit materiaal namelijk eenvoudig recyclen en voor meerdere doeleinden gebruiken. Omdat bedrijfsvideo’s worden gefilmd in een hoge resolutie, kunnen bijvoorbeeld alle beelden ook gebruikt worden als foto’s (stills). Zo hebben wij in samenwerking met Forwart tevens een nieuwe website gerealiseerd: met bewegende én stilstaande beelden uit de brand video heeft Forwart een prachtig dynamisch ontwerp kunnen realiseren. Studio Smelt heeft ook een korte videovariant gemaakt die als omslagvideo zichtbaar is op de website en Facebookpagina van Dinnissen. Zo krijgt een brand video ineens een multi-inzetbare functie die een perfecte aanvulling vormt op de contentstrategie.
Het doel van een brand video is inspireren, niet informeren.
Waarom investeren in een bedrijfsvideo?
Een bedrijfsvideo wordt vaak gemaakt om aan bestaande en potentiële klanten en relaties te laten zien wat een organisatie doet. Maar natuurlijk kun je een brand video voor veel meer doeleinden inzetten. Zo versterkt een brand video het teamgevoel. Het maakt werknemers enorm trots op het bedrijf waar ze voor werken. En trotse medewerkers willen dit verhaal delen: een betere manier om personeel te behouden en werven bestaat er niet. Daarnaast kun je een brand video online adverteren richting jouw doelgroep of verwerken in je bedrijfspresentatie, beursstand of salespitch. Een pakkende en originele manier om jouw boodschap te vertellen.
In samenwerking met:
Ontmoet het brein achter deze case: Berton
Een marketingprofessional mét technische roots
Deze technisch onderlegde marketingadviseur heeft al heel wat pakkende voice-overs en sterke videomarketingstrategieën op zijn naam staan. Hij weet als geen ander hoe je bij zin één al de aandacht grijpt en die tot de laatste seconde niet meer loslaat.
Maak kennis met: Berton van Rens
Adviseur en operationeel directeur