In 2021 werd het gebouw van ’t Gasthoês helemaal in een nieuw jasje gestoken. En bij die nieuwe look & feel van het gebouw hoort ook een eigentijdse branding: dus wij mochten aan de slag met een nieuw (digitaal) gezicht van ’t Gasthoês. Kom je nou niet van hier en denk je: ’t Gasthoes, help me even? Dan even een korte intro: dit multifunctionele centrum vervult al sinds 1475 een belangrijke functie voor Horst en omgeving. Vandaag de dag wordt het met name ingezet voor theater, dans, muziek, verenigingen, evenementen en vergaderingen.
Wij zorgden voor:
✓ Logo- en huisstijldesign
✓ Huisstijlhandboek met merkverhaal
✓ Webdesign
✓ Basisdragers huisstijl
✓ Drukwerk
Design dat staat als een hoês
Het logo en de huisstijl van ’t Gasthoês kwamen tot stand in samenwerking met een werkgroep van zes belanghebbenden binnen ’t Gasthoês. In een aantal inspirerende sessies werd het ontwerp dankzij allerlei ideeën en aanvullingen telkens naar een hoger niveau getild. En het resultaat mag er zeker zijn hoor! We lichten wel even toe waar we uiteindelijk tot gekomen zijn, we zijn de moeilijkste niet
’t Gasthoês is er voor alle inwoners van de gemeente Horst aan de Maas en omliggende regio’s. Het is dé plek voor activiteiten die inwoners uit de hele gemeente bezighouden. Met een echt thuisgevoel dus, dus het voelde logisch om dat kenmerkende element in de naam als uitgangspunt te nemen. De letter ‘E’ met het hoedje erboven zorgt ervoor dat ’t Gasthoês een authentieke “Hôrster” klank heeft. Maar oké, een moderne en funtionele huisstijl, hoe matcht dat in een gebouw met klassieke ornamenten en tierlantijntjes? Nou, door de mogelijkheid te creëren om de kenmerkende vorm van het nieuwe vignet altijd afwisselend toe te passen. Zodat het doel altijd goed voor ogen blijft en er met respect wordt omgegaan met het karakter van het gebouw.
De hoofdingrediënten voor een dynamische huisstijl? Consistentie + creativiteit = key
Naast consistentie is ruimte voor creatief gebruik een belangrijk aandachtspunt bij de ontwikkeling van een huisstijl. Waarom? Hiermee blijft deze ook op de lange termijn interessant en kan er ingespeeld worden op toekomstige ontwikkelingen.
Volgende stap: online communicatie
De website en social media zijn de hoofdkanalen voor externe communicatie rondom activiteiten van ’t Gasthoês. En via voornamelijk narrowcasting worden bezoekers binnen het gebouw geïnformeerd.
In samenwerking met Sociaal Kapitaal, Forwart en ANGY hebben we een goed doordachte basis gecreëerd voor een functionele website. Een medium dat informeert en eenvoudig actueel gehouden kan worden, met het oog op uitbreidingen in de toekomst. En waar design, functionaliteit en techniek samenkomen. Wij zijn trots op het resultaat!
“MarketingMakkers heeft een frisse, eigentijdse en sterke huisstijl ontworpen, welke klaar is voor de toekomst. Ik ben erg blij met het eindresultaat. Ook het logo is breed inzetbaar en blijft uitdagen om er nieuwe varianten op te maken, zoals bijvoorbeeld al is gedaan in o.a. onze bestickering, raamdecoratie en kroonluchters. Kortom: een perfecte huisstijl waar ik mij helemaal in ‘Thoês’ voel.”
Sven van Berlo - Marketingmedewerker van ’t Gasthoês
In samenwerking met:
Ontmoet de creatieveling achter dit design
Zeg je design & positionering? Dan zeg je Hans.
Ieder nieuw vraagstuk prikkelt hem om niet voor, maar mét de klant invulling te geven aan een goed verhaal. Een nuchtere creatieveling die echt warm kan lopen voor een uitgekiende boodschap in tekst, beeld en vorm.