Zonder concept geen werkende campagne, pakkend design of überhaupt goede communicatie. Dat is schieten met losse flodders. En die losse flodders kunnen wel leuk of opvallend zijn, maar eindstand moet het ook gewoon ergens op slaan. Beter begin je dus bij het begin. Zet je ideeën om in een concept voordat je je marketingstrategie uitrolt. Want met conceptontwikkeling krijgt je idee en boodschap pas echt vorm: de sterke basis voor al je middelen om lange tijd op te kunnen bouwen
De diepere laag van dat (te) gekke idee
Dat brainstormvel vullen met creatieve uitspattingen en toffe ideeën is niet heel moeilijk. Vooral niet als je op dreef bent en een gekke bui hebt. Maar daarna wordt ‘ie moeilijk. Want de volgende stap? Dat is om dat idee door te ontwikkelen naar een goed concept mét inhoud. Conceptontwikkeling is namelijk de creatieve en inhoudelijke vertaling die een campagne of uiting een diepere laag geeft. Dat proces bevindt zich precies in het midden van het proces tussen strategie en uitvoering.
Een creatief concept is de rode draad voor al je uitingen en legt uit op welke manier je strategie gerealiseerd wordt. Het vertelt wat er gedaan wordt, maar nog niet hoe, en vormt de kapstok voor alle middelen die daar vervolgens aan opgehangen worden. Een creatief concept draagt de merkwaarden van je organisatie uit, spreekt de doelgroep(en) aan en is onderscheidend. Het moet voor de doelgroep in één oogopslag duidelijk zijn wat je doet en waar je voor staat. Zo’n concept vormt de basis voor al je uitingen en zorgt voor efficiënte communicatie en vergroot de herkenbaarheid bij de doelgroep.
Zo versterkt concept-ontwikkeling jouw uitingen:
- Geef diepgang en betekenis aan je boodschap
- Verbind al je uitingen met die rode draad
- Maak in één oogopslag duidelijk waar je voor staat
- Val op en wees onderscheidend
Sterke concepten blijven leven
Met onze kennis en ervaring voelen wij meteen aan of een concept kans van slagen heeft. Want ja, goede concepten zijn opvallend, onderscheidend en spreken je doelgroep aan. Maar het moet ook gewoon doeltreffend zijn en passen bij jouw organisatie. Het moet behapbaar zijn en aansluiten om levensvatbaar te zijn. Dit ontstaat vanuit de kern van jouw boodschap en verhaal en heeft dus een grote overlap met de positionering van jouw bedrijf. Want alleen vanuit daar kunnen we design, copy en andere middelen creëren die dit het best vertellen.
Zij kennen de kracht van een uniek en doeltreffend concept
Passend bij hun doel, doelgroep én organisatie: een treffend concept dat de basis is voor alles.
Breng je concept tot leven met een campagne
Geef dat concept de aandacht die het verdient met een marketingcampagne. Wij creëren een campagneplan dat perfect op jouw doel aansluit: van middelenplan en het maken van passende content tot budgetverdeling en planning. En dat brengen wij vervolgens tot realisatie én een succes. Jouw doelgroep kan niet meer om je heen.
Plan een kennismaking in met Anouk
Anouk combineert haar creativiteit met strategische kennis en ervaring. Vertel je doelgroep, doel en boodschap en dit ideeënkanon vuurt een pakkend concept op je af.