Zeg, als jouw doelgroep een woord of term intikt bij Google. Hoe hoog scoor jij dan in die zoekresultaten? Hoe hoger, hoe beter. Want niemand klikt door naar pagina 5 om daar pas jouw website te vinden. Veel te veel moeite. Vergroot daarom met zoekmachine-optimalisatie (SEO) de kans dat de doelgroep jouw bedrijf wél op pagina 1 tegenkomt. En dan het liefst nog een beetje bovenaan ook.

Wij vinden dat jij gevonden moet worden

Google is de grootste zoekmachine op de interwebs. Da’s niks nieuws. Wij durven dus onze handen ervoor in het vuur te steken dat jouw doelgroep deze tool ook gebruikt. Dus dan wil je ook daar gevonden worden. Anders is het zonde van al die moeite die in die mooie website van jou zit. En dat moeten we niet hebben. Met SEO optimaliseren we jouw website zodat deze naadloos aansluit op de behoeften van je (potentiële) klanten.

Van gebruiksvriendelijkheid tot woordgebruik dat inspeelt op zoekgedrag van de doelgroep. Want met een beetje hulp van onze handige tools weten wij hoe vaak er maandelijks gezocht wordt op relevante zoektermen. Én hoe groot de concurrentie daarop is. Bingo! Waardevolle informatie om jouw website mee te voeden.

Maar ho, dat betekent niet dat je à la minute gevonden wordt door wat zoektermen in je websiteteksten te mikken. Die resultaten gaan niet over één nacht ijs: Google heeft tijd nodig om jouw website goed te indexeren en daarnaast vraagt het na verloop van tijd om veel optimalisatie-uren. Want alleen met die optimalisaties blijf je scoren bij de steeds veranderende doelgroep, concurrentiemarkt en het zoekgedrag. Een lange adem? Zeker gewenst. Maar geen zorgen, wij fixen dat voor je.

Dit zijn de voordelen van SEO

  • Nu SEO-optimaliseren is jarenlang profiteren
  • Je website sluit naadloos aan op de behoeften van je klant
  • Trek relevante bezoekers naar je website
  • Bouw aan je online autoriteit binnen jouw expertisegebied
  • Geen maandelijkse uitgaven aan advertentiebudgetten

Waaruit bestaat die zoekmachine-optimalisatie?

Google wil maar één ding (naast geld verdienen): een zo prettig mogelijke gebruikservaring voor zoekers, zodat ze deze tool blijven gebruiken. Hoe ze dit doen? Door zoekresultaten te ranken en alleen het allerbeste bovenaan neer te zetten. Wij regelen dat jouw website ook tot die top gaat behoren.

Contentoptimalisatie

De informatie op je website moet naadloos aansluiten op waar je doelgroep naar op zoek is. Dat doe je met teksten die interessant zijn én de zoekwoorden bevatten waar ook écht op gezocht wordt.

Laat een contentaudit doen

SEO-techniek

Het is essentieel dat je website ook technisch goed in elkaar zit en een beetje snelheid heeft. Met de juiste structuur en andere trucjes maken we het Google gemakkelijker om jouw website te scannen en beoordelen.

Meer over SEO

Autoriteit opbouwen

Jij bent expert in jouw vakgebied. Dat moet niet alleen je doelgroep weten, maar Google ook! Met PR, linkbuilding en een sterk merkverhaal bouwen we aan jouw online autoriteit. Niemand kan meer om jouw website heen.

Meer over online strategie

Waarom SEO en geen SEA?

Even in jip-en-janneketaal: met SEA word je gevonden op relevante zoektermen omdat je daarvoor betaalt. Met SEO word je gevonden omdat -volgens Google- de informatie goed aansluit bij de zoekterm die wordt ingetikt. Beide manieren kunnen passen in jouw online strategie, net wat je doelen zijn en hoeveel haast je hebt. SEA heeft effect op de korte termijn, SEO op de lange termijn. SEO is namelijk een vorm van inbound marketing die jou na verloop van tijd een goede positie in zoekmachines oplevert. Dit zorgt voor meer verkeer van potentiële klanten naar je website. Nu, maar ook zeker nog over een paar jaar.

Plan een adviesgesprek in met Femke

Deze SEO-specialist weet precies waar jouw doelgroep op zoekt en speelt hier feilloos op in. Ze zorgt dat jouw website perfect aansluit op wat jouw (potentiële) klant zoekt.

Femke Hegger

Online marketingadviseur