Het maken en verspreiden van content is erg belangrijk om structureel op het netvlies van jouw doelgroep te verschijnen. Met onze strategische blik kiezen wij de juiste kanalen, momenten en manieren om jouw verhaal te vertellen. Wij zorgen dat je doelgroep jouw content verslindt. Zet jouw media en middelen slim in volgens een doordacht plan en profiteer hier nog jarenlang van.
Eindelijk een contentplan met effect
Op een willekeurige vrijdagmiddag een last minute Facebookberichtje de deur uit doen is passé. Met een contentstrategie zorg je dat de productie en verspreiding van content weloverwogen en structureel gebeurt.
We kijken wie jouw doelgroep is, waar ze zitten en wat ze bezighoudt. Vervolgens schotelen we ze op de juiste touchpoints interessante en unieke content voor die op dát moment waardevol voor ze is.
Denk hierbij aan blogs en artikelen, social media posts, nieuwsbrieven, whitepapers, PR-berichten, video, vacatureteksten of websiteteksten. En hoe sterker de teksten en beelden, hoe makkelijker de verspreiding vanzelf gaat.
Zo helpt een contentstrategie jouw bedrijf
- Jouw boodschap komt op de juiste manier bij jouw doelgroep terecht
- Word gezien als expert op jouw gebied
- Leid via allerlei wegen de doelgroep naar jouw website
- Bouw betrouwbaarheid op dankzij consistentie
Wij zetten onze creativiteit op strategische wijze in
Wat is jouw doel? Klanten aantrekken, binden, of aanzetten tot actie? Wij zetten een plan op voor jouw media en middelen dat regelrecht bijdraagt aan jouw doelen en past bij de (klant)fase waarin jouw doelgroep zich bevindt.
Zodra de strategie staat, is de keus aan jou: ga je -met onze hulp- zelf het plan uitrollen of zet je ons contentteam aan de slag? Want ook voor contentproductie zijn we er voor jou. Met een team van copywriters, SEO-specialisten, strategen en designers zet MarketingMakkers content neer die overtuigend, verslavend én vindbaar is. Wij pakken de aandacht en laten jouw lezers niet meer los.
De combinatie van een strak plan met kwalitatieve contentproductie werkt als een tierelier. Maar hoe zo’n contentstrategie eruitziet? Dat is voor elk bedrijf anders, want iedereen heeft andere doelen, doelgroepen en boodschappen te verkondigen. Daarom gaan we graag eerst met je in gesprek om deze info boven tafel te krijgen. Hierdoor kunnen we bepalen welke samenwerking en aanpak het best bij jou past.
Wij hielpen deze bedrijven op weg met een contentstrategie
Lees nu meer over enkele cases waar wij onze strategische contentskills op los mochten laten.
Behapbare content waar jouw doelgroep van smult
- Nadenken is niet meer nodig
De vraag: ‘wat zullen we vandaag nou eens posten?’ ga je niet meer horen. Eén blik op de contentplanning en je weet genoeg. Ruimte voor creativiteit blijft, maar de grote strategische lijnen zijn wel al uitgezet zodat alle content met elkaar in verbinding blijft.
- Maximaal effect van jouw mediabudget
Organische content inzetten is stukken goedkoper dan adverteren. En het blijft ook nog eens langer rondcirkelen op het interwebs! Produceren kost natuurlijk wel wat meer tijd, maar je profiteert er nog jaren van. Hoe besteed jij jouw euro het liefst?
- Onze tips maken jou sterker
Ook als je na de strategiefase de contentproductie het liefst zelf op je neemt, staan we voor je klaar. We kijken met je mee, sturen wat bij of geven praktische tips om jouw content naar hoger niveau te tillen.
Organisch profiteren of snel adverteren?
Maar het wegzetten betaalde advertenties gaat toch veel sneller om doelen te bereiken? Klopt, helemaal waar. Maar het grote voordeel van organische (gratis) content verspreiden is dat het duurzamer is. Het blijft bestaan en behoudt zijn waarde – mits je content relevant, aantrekkelijk én vindbaar is. Waar onze voorkeur naar uitgaat? Een combi. Snel scoren met advertenties en vervolgens de doelgroep warmhouden met nieuwe, opvallende content die ze niet meer loslaat.
Plan een adviesgesprek in met Anouk
Zei je nou content? Dan beginnen Anouks vingers al te jeuken. Deze gedreven marketeer houdt ervan om strategie te combineren met creativiteit. Ze kent alle kanalen op haar duim(pje) en weet als geen ander hoe ze jouw doelgroep moet triggeren met sterke teksten en inspirerende beelden.