Ondernemen zonder marketingstrategie is als rijden zonder Google Maps: je weet misschien wel waar je naartoe wil, maar wat is de beste route? Schakel met ons over de meest effectieve en doelgerichte manier om van A naar B te komen en zet de groei van jouw onderneming in een hogere versnelling.
Maak maximaal impact met een doordacht strijdplan
Wat zijn jouw doelstellingen? Met een strategisch marketingplan bedenk je op voorhand wat je de komende maanden of jaren gaat doen om daar te komen. Samen bepalen we de koers richting de beste resultaten. We definiëren en verbinden jouw boodschap, communicatiepijlers en doelgroep aan elkaar en vertalen dit naar een concreet actieplan.
Hiermee vormt jouw marketingstrategie een kapstok voor alle interne en externe communicatie en op alle kanalen, zowel offline als online. Hoe de beste marketingstrategie eruitziet is afhankelijk van jouw organisatiedoelen, maar bevat bijvoorbeeld:
- Missie, visie en kernwaarden
- Doelgroepen, persona’s en klantreis
- Positionering van organisatie, diensten en producten
- Go-to-market strategie voor merken, diensten en producten
- Inzet van de juiste kanalen met een contentstrategie
Zo helpt een marketingstrategie jouw onderneming
- Je brengt de koers van jouw bedrijf in kaart
- Jouw medewerkers weten waar ze aan toe zijn
- Je bereikt effectiever en doelgerichter je doelgroep
- Het vormt een kapstok voor al jouw communicatie
- Je maakt optimaal gebruik van jouw marketingbudget
Jouw Makker met strategische expertise
Wie bel je als je even vastloopt, advies wil vragen of een eerlijke reflectie nodig hebt? Juist. Een vriend, een makker. Iemand die dicht bij je staat en snapt waar jij naartoe wil. De strategische radars van ons team staan constant op scherp helpen jou de strategische keuzes te maken die jouw onderneming naar grote hoogte tillen.
Hoe we dit doen? Geen bedrijf of organisatie is hetzelfde, dus wij passen onze aanpak aan. Maar elke aanpak is gebaseerd op de bewezen strategieën en werkwijzen van ’s werelds beste merken en marketingadviseurs. We gaan graag in gesprek om jouw wensen en behoeftes te bespreken en komen dan met een (branche)specifiek aanvalsplan dat voor jou het meest resultaat op gaat leveren. Wil je dat wij jouw huidige marketingstrategie onder de loep nemen en aanscherpen, of vraagt jouw bedrijf om een nieuw plan? En heb je behoefte aan een langdurige samenwerking of strategische boost? Jij vraagt, wij draaien. Zolang we jou maar vooruithelpen. Wij gaan voor toekomstgerichte organisaties en sterke merken die weten waar ze mee bezig zijn.
Deze bedrijven hielpen wij met hun marketingstrategie
Verover harten met strategische keuzes
Waarom doe jij wat je doet?
Wat jouw bedrijf doet weet je waarschijnlijk dondersgoed. Maar waarom doen jullie dit nou eigenlijk? Door te communiceren vanuit de kernovertuigingen van jouw organisatie raak je dat onderbuikgevoel van je doelgroepen. Precies dát gevoel van waaruit ze beslissingen maken.
Ken jouw doelgroep als geen ander
Voor wie doe jij wat je doet? Weet wie je doelgroep is, ontdek hoe je ze bereikt en schotel ze vervolgens precies de juiste boodschap voor. Raak ze, maak ze bewust en zet ze in beweging. Laat de juiste associaties met jouw organisatie leven bij je doelgroep.
Jouw budget maximaal benutten
Wij houden er niet van om met hagel te schieten. Jouw marketingbudget is kostbaar, dus we gaan voor zoveel mogelijk impact per euro. Ontdek wat een effectieve budgetindeling voor jouw doelen kan doen. Elke cent wordt goud waard.
Mijn marketingstrategie staat als een huis, en dan?
Plannetje klaar? Dan is het niet tijd om achterover te leunen. Dan begint het echte werk pas. Jouw organisatie kan zelf aan de slag met het uitrollen van het marketingplan, of je zet ons hiervoor aan het werk. Binnen een samenwerkingsverband dat bij jou past gaan we aan de slag gaan met concrete actiepunten die uit de strategie volgen. Denk aan online advertising, een beter presenterende website, content ontwikkelen, of designwerkzaamheden.
Plan een adviesgesprek met Niek
Ideeënkanon Niek bekijkt alles vanuit een helikopterview, maar ziet hierbij geen detail over het hoofd. Deze langetermijndenker bouwt bruggen tussen strategie en creativiteit en helpt ondernemers mogelijkheden te zien.