Marketing voor meer medewerkers: het lijkt misschien niet direct een logisch oorzaak-gevolg, maar dat is het wel. Want de keuze is reuze in de arbeidsmarkt. En hoe weet een potentiële sollicitant nou dat jij meer te bieden hebt dan andere werkgevers? Dat doe je door jouw marketingmiddelen strategisch in te zetten: zo verschijn je regelmatig op het netvlies van je doelgroep, maak je ze warm voor jouw vacatures en geef je ze een flinke duw in de juiste richting naar een sollicitatie. Wat heb je daarvoor nodig? Twee dingen. 1: hele goede advertentie- en vacatureteksten, en 2: effectieve verspreiding via de juiste (online) kanalen. Laat ons jou helpen en trek het juiste talent aan.
Zo zorgt marketing voor kwalitatieve sollicitanten
Genoeg medewerkers hebben is top, maar zijn het ook de juiste? Kwalitatieve medewerkers bezitten over de juiste capaciteiten, zijn betrokken, leveren goed werk en zijn bereid nog heel wat jaren bij je te blijven hangen. Dit talent ga je aantrekken als je zelf actief je werkgeversmerk communiceert en uitdraagt. Want dán solliciteren nieuwe medewerkers vanwege jouw werkgeversverhaal en delen ze dus jouw DNA. Ze passen hierdoor beter bij de functie en blijven langer bij je in dienst.
Investeer doorlopend in de reputatie van je organisatie als werkgever. Want zélfs als mensen uit je doelgroep niet solliciteren, ze zien je wel. En misschien draagt het er wel aan bij dat ze niet nu, maar over 2 jaar solliciteren. Nu investeren is later profiteren.
Vertel ons jouw situatie, dan komen wij met een persoonlijke aanpak. Heb je hulp nodig bij het definiëren van een werkgeversmerk of wil je ondersteuning bij het schrijven van vacatureteksten?
Jong personeel werven met jongerenmarketing
Het werven van jongeren voor een bijbaan, vrijwilligerswerk, studie of startersfunctie is anders dan het werven van volwassenen. Scholieren en studenten zijn gewend geraakt aan een luxepositie in de arbeidsmarkt waar het werk voor het oprapen ligt. Laat daarom met het juiste employer brand zien dat je de (razendsnel veranderende) belevingswereld van jongeren kent, begrijpt en serieus neemt. Hiermee straal je uit dat jij een organisatie bent waar jongeren voor willen werken. Want het hoeft niet nodig te zijn om een maanreis of scooter aan te bieden om bij je te komen werken: jongeren vallen niet meer voor deze eenmalige bonussen. Ze vallen voor een werkgever die ze goed behandelt en waar ze zichzelf mogen zijn.
Dit kan jou aan meer medewerkers helpen
Employer branding
Zet jezelf sterk in de arbeidsmarkt met een inspirerend werkgeversmerk. Hiermee vorm je een strategische basis om jarenlang op te kunnen bouwen.
Ontdek meerWerving & vacatures
Val op tussen het oerwoud aan vacatures. Straal kwaliteit van jou als werkgever uit met goede teksten, mooie beelden en een inspirerende boodschap.
Ontdek meerSocial media advertenties
Vergroot het bereik van jouw vacatures en kom op het netvlies bij jouw doelgroep. Van Pinterest en Facebook tot TikTok en LinkedIn: welk kanaal gebruikt jouw ideale werknemer?
Ontdek meerEen werken-bij-website
Hoe goed maak jij op jouw website duidelijk wat jouw vacatures inhouden en waarom jij de leukste werkgever bent? Wijd er één webpagina, of gewoon een hele nieuwe website aan!
Ontdek meerGoed werkgeverschap: key voor werknemersbehoud
Een sterk employer brand en een triggerende wervingscampagne zijn goed voor het werven van nieuwe medewerkers. Maar vergeet je huidige collega’s niet. Want het behouden van mensen is goedkoper dan het werven van nieuwe. Duurzaam personeelsbeleid dus. En daarbij draait het allemaal om goed werkgeverschap.
Want hoe zit het met de medewerkersbetrokkenheid, de werkcultuur en -sfeer, wat leeft er, wat zijn verbeterpunten en wat zijn redenen waarom mensen vertrekken? En als je de antwoorden hierop weet, in hoeverre zijn die écht betrouwbaar? Want even tussen ons: veel mensen durven binnen de organisatie vaak niet 100% eerlijk te zijn over wat ze dwarszit. En bij ons wel. Dus ga voor een uitgebreide, échte analyse van jouw werkgeverschap en laat je adviseren hoe jij ervoor zorgt dat jouw werknemers niet meer anders willen.
Deze klanten profiteren van meer sollicitanten
Plan een adviesgesprek met Berton
De dynamiek in de arbeidsmarkt fascineert Berton. Hij luistert nauw naar de situatie van elke werkgever en voelt als geen ander aan welke snaar geraakt moet worden.
Maak kennis met Berton van Rens
Adviseur & operationeel directeur